Naše příběhy: Martin Growshop Praha

21.01.2014 12:50

Naše příběhy: Martin Growshop Praha 

 

Přišli ráno kolem deváté hodiny, představili se jako policie české republiky, dva v civilu a dva v uniformě, s tím, že počkáme na další příslušníky. Vyzvali mě, abych nekomunikovala se zákazníky ani se svou zaměstnavatelkou. Po nějaké době opravdu dorazili další příslušníci s nezávislým pozorovatelem.Ptala jsem se proč přišli i když mi to bylo celkem jasné, vzhledem k probíhajícím zásahům na growshopech. Potvrdili mi, že jde o další zásah proti growshopu. Na to jsem jim řekla, že nenaplňujeme skutkovou podstatu trestného činu dle tzv. Judikátu. 

 

Přesto mi velitel zásahu p. Fiala dal podepsat oznámení o podezření mé zaměstnavatelky z šíření toxikomanie, s tím, že pokud jim budu bránit v zabavování zboží,k pozdějšímu prozkoumání, zda jde o skutkové naplnění trestného činu, dostanu pokutu až 50 000,- a zboží tak, jako tak zabaví. Jinak, že já zatím z ničeho obviněna nejsem a zda využiji práva nevypovídat.Toho práva jsme využila a podepsala jsem tedy.

 

Dle událostí předchozích dní jsem věděla, že probíhají razie na growshopy a že opravdu nemá smysl něčemu bránit. Byla jsem vyzvána, abych na dveře dala cedulku z technických důvodů zavřeno, což i ověřovali, zda jsem tam opravdu napsala jen toto. Když mne jeden z příslušníků pozdravil slovy: Dobrý den paní Čadková, kde máte malou, u bývalého, jako o víkendu?


Bylo mi jasné, že sice nejsem z ničeho podezřelá, ale to jim nebrání v tom mě sledovat. Tohoto příslušníka jsem již viděla, přišel, jako zákazník, takže dobře věděl, že tu konopná semena na prodejně nemám. O semena zeleniny zájem neprojevili....to je vlastně jediné zboží, které nezabavili.
Začali se zabavováním zboží, každému kusu přidělili evidenční číslo, udělali foto a udali do zápisu.


I přes návody v češtině se neustále ptali, jak veškeré zařízení či hnojivo funguje a k čemu opravdu slouží.To že je hnojivo výživa pro rostliny a že klimatizace slouží k dosažení potřebného klimatu pro pěstování rostlin pod umělým osvětlením jim nestačilo. Neustále mi podsouvali, že jde o zařízení určené k pěstování marihuany. 


Ptali se mě, co kdybychom se podívali k Vám domů?, co vy pěstujete, když se v tom tak vyznáte? Odpověď, že nepěstuji nic, protože mi kocour sežral i chilli papričky, je nijak neuspokojila. Zeptali se rovnou, jestli bych doma nenašla ani na brčko.
Ostatně, že nic nepěstuji a že se tu žádná marihuana neprodává, jsem jim musela opakovat několikrát v průběhu zátahu. Byli tu celých 24 hodin, během nichž nezávislý pozorovatel nezávisle na průběhu akce v prostorách prodejny spal v kanceláři.


Sice mě několikrát vyzvali, abych telefonicky nekomunikovala, ale musela jsem vyřídit několik telefonátů, protože jsem matka čtyřleté holčičky o kterou se naštěstí postarali příbuzní, jelikož mi nebylo umožněno ani vyzvednout své dítě ze školky. Když jsem při jednom telefonátu řekla, že jsem právě přišla o práci, řekl mi pan Fiala, že obchod nezavírají, že můžeme prodávat dál. Potom se ptali, jak jsem se k této práci vůbec dostala, jakoby prodavačka zahradnických potřeb bylo nějaké zvláštní zaměstnání. Nikdo mě, jako svobodnou matku s dítětem docházejícím do školky nezaměstná, tak mi prostě kamarádi nabídli místo u nich. Jako prodavačka a administrativní pracovnice mám praxi a oni prodavačku potřebovali. To se příslušníkům taky moc nezdálo.
Po několika hodinách usoudili příslušníci v civilu, že dva uniformovaní jsou zde zbyteční a poslali je pryč. 


Zabavili naprosto všechno, dokonce i dekorativní keramickou fajfku ve tvaru ženy, která nebyla určená k prodeji. Byla součástí dekorace kanceláře.Prosila jsem je aby to nechali, že to je soukromý upomínkový předmět. Řekli jen, že je to prostě bong a slouží ke kouření marihuany.
V kanceláři si vzali faktury, ceníky a pracovní počítač s účetním programem. Počítač si vzali i na prodejně, včetně tržby v pokladně. 
V kanceláři taky našly ve třech různých krabičkách nepatrné množství sušiny pro osobní potřebu. Stále se mě ptali, kde mám na to váhu, aby to zvážili. 

 

Našli pouze osobní váhu pro vážení zásilek pro internetový prodej. Takže množství přesně neznám. Příslušníci odhadovali něco kolem 3 gramů.
Když konečně druhý den kolem deváté hodiny ranní měli vše oštítkované a zapsané, předala jsem jim klíče od prodejny a byla jsem propuštěna domu.
Při tisku seznamu věcí jim došla náplň do tiskárny, musela jsem tedy dodatečně na služebnu do Šafaříkovi ulice znovu podepsat předávací protokol. Na služebně mi po podpisu vrátili klíče od prodejny a vzali si telefonní číslo, s tím že budu ještě pozvána p. Fialou k výslechu. 
Od té doby se již nikdo neozval.