Naše příběhy: Martin II.: "Dělám jen svou práci"

19.11.2013 14:10

"Dělám jen svou práci"

19. listopad 2013 v 10:59

Už je to třetí týden od doby, kdy mě po ránu v mé vlastní prodejně navštívili kriminalisté, zamávali cárem papíru s kulatým razítkem a zničili během jednoho odpoledne poslední čtyři roky mého snažení o podnikání.

 

Začalo mi vrtat hlavou, co jsou to za lidi, že jen tak s klidným srdcem zabaví cokoliv uznají za vhodné, seberou mi veškeré finance, počítače, mobil, zablokují účty. Byla mi dána odpověď: "Děláme jen svou práci". To je od nich hezké, že? Takže je vlastně všechno v pořádku. Člověk čtyři roky buduje firmu od píky, investuje veškeré peníze do ni, nemá žádný osobní život, žádný fungující perspektivní vztah, protože na to nezbýval čas ani myšlenky. Když do něčeho investujete kus života a svého srdce, tak se těžko spokojíte s tím, že jen někdo dělá svou práci, když Vám před očima ničí život.

 

Když jsem viděl, kolik zasahujících policistů nad situací kroutilo hlavou, začal jsem se jakožto zvídavý člověk ptát: "Jak tenhle zásah vnímáte Vy osobně?". Bylo mi ve 100% případů odpovězeno, že je to fraška a nikdo moc nechápe proč se to děje. Ještě aby ne, ani mi nepříjde logické zabavit živnostníkovi legální obchod, ještě s takovým obsazením asi 20-30 zasahujících členů policie a kriminálky. Při domovní prohlídce, kdy byl 8-mi patrový panelák na sídlišti prolezlý kriminalistama a policií a před domem všude zaparkované policejní i civilní auta, to opravdu vypadalo, jako bych někoho zavraždil. Když Vás pak v poutech vláčí před sídlištěm po parkovišti, dokud neprovedou prohlídku auta, je to už opravdu dost hloupý pocit. V devět večer ten hluk, který taková hromádka lidí a vysílaček vytvoří, přitáhne pozornost nejednoho souseda od televize k oknu.

 

Když tedy všichni dělali svou práci, zaplacenou i z mých daní, které jsem do státu 4 roky sypal za prodej legálních věcí, začal jsem přemýšlet, proč to tedy dělají i když s tím vůbec nesouhlasí? Zvláště ne, když se doví více podrobností. Ale co, je to vlastně jejich práce a musí poslouchat rozkazy. Na to mě napadá pouze jediná otázka: "Co na to Vaše svědomí?". Každý normální člověk přece nejedná v rozporu se svým přesvědčením, nebo se svým postojem k dané situaci. Každý normální člověk ne, pakliže se nepřidá k represivním složkám naší zdánlivě svobodné země. Pak se z normálních, povětšinou zdravě uvažujících a následkem toho jednajících lidí stanou loutky plnící rozkazy a dělajíc "jen svou práci", jak mi bylo řečeno. Bohužel na otázku svědomí mi už nebylo nikdy nikým odpovězeno a orgán upadl do přemýšlivého ticha...

 

Chtěl jsem zveřejnit i jména zasahujících policistů, ale rozmyslel jsem si to. Chci jim dát ještě šanci. Třeba začnou přemýšlet ani ne o tom co konají, ale spíše pro koho? A hlavně, co konkrétně tímto konáním způsobili. Není to jen jejich práce. Je to především jejich svědomí, které si se sebou nesou po celý život.

 

Pánové policisté, za poslední dva týdny jste zničili přes 100 legálních firem platící daně státu, dopustili situaci, kdy přišlo přes 200 lidí o práci, kdy jste nadělali svým jednáním dluhy každému majiteli zabaveného obchodu, kterému zůstaly pouze nemalé fixní náklady a žádné finance a možnosti dalšího pokračování ve svém legálním obchodě. Ti lidi mají většinou také rodiny a děti stejně jako VY a díky Vám teď nemají už pomalu ani co jíst. Banky nezajímá, že jste nás sprostě vykradli, ty mají exekutory, kteří nás za chvíli oberou o poslední zbytek co jste nám nechali a nejspíše seberou i střechu nad hlavou. Doufám, že jste teď na sebe hrdi, děláte přece jen svou práci. Tvoříte součást prohnilého celku, který podporujete samotnou přítomností s chabou výmluvou, že musíte živit rodinu. V tom nejste ale sami panové. Bohužel jen silný člověk dokáže živit rodinu se vztyčenou hlavou a hrdou prací, která ho baví a naplňuje. A tu jste nám sprostě ukradli díky své práci, kterou většina nenávidíte!